понедељак, 20. октобар 2014.

Gastro igrarije na blogerski način

          Naša draga blogerka OljaKa на блогу Od svega po nešto , mi je zadala nekoliko zadataka na koje treba da odgovorim. Kako ja inače volim da se igram na ovaj način, neka igra počne...

PITANJA:
1. Volite li da jedete ili vam je ishrana samo način da opstanete?
2. Šta najbolje umete da skuvate?
3. Da li je korišćenje masti u ishrani zdravo?
4. Šta ne volite da jedete i zašto?
5. Šta biste radije izabrali za obrok, pasulj prebranac ili gulaš čorbu i zašto?
6. Da li je ljuta hrana zdrava i ako jeste zašto?
7. Probate li specijalitet lokalne kuhinje, na nekom od svojih putovanja i zašto?
8. Treba li decu prisiljavati da jedu ono što ne žele?
9. Ko je u vašem životu najbolje kuvao?
10. Posećujete li Mc Donalds, i ako da, šta vam se sviđa iz njihovog izbora jela?
11. Žito sa šlagom ili kesten pire i zašto?
ODGOVORI:
1. Volim da jedem ali uvek gledam da to bude umereno. Nisam neki gurman i više volim da spremam kako bi drugi uživali u mojoj hrani. Ali, kako sam ušla u klimaks primećujem da sve više i ja uživam u njoj...
2. Ne mogu ništa posebno izdvojiti, jer volim često da izmišljam razna jela, inače sarme, podvarak, punjene paprike i sl. su naša stara srpska jela koja mi nikada ne "omanu"...
3. Naši stari su koristili mast a ne ulje i bili su zdraviji od današnjih generacija. Mast je svakako ukusnija ali, kako zdravstvena medicina tvrdi ulje je zdravije, zbog holesterola, pa ne znam kome više da verujem.
 4. U organizam treba unositi što više raznovrsnijih namirnica i trudim se da jedem sve po malo, inače moram priznati da ne volim grašak, jer mi ne odgovara njegov sladunjav ukus, ne znam zašto, ali tako je. Ne volim nešto posebno ni plavi patlidžan, jer mi se ni njegov ukus ne sviđa, ali i njega po nekada jedem, jer je zdrav...
5. Gulaš čorbu jer kada je pasulj u pitanju više volim čorbast pasulj od prebranca. Mada i dobar prebranac ume da mi, i te kako prija...
6. Volim ljuto i često u razna jela dodam po malo ljute tucane paprike. Ljute papričice su obavezna u mom jelovniku, kako sveže tako i pečene. Ljuto jeste zdravo i podstiče bolje varenje, dobro je za krvne sudove, smanjuje holesterol, smanjuje mogućnost srčanog i moždanog udara i sl.
 7. Svakako da volim da probam (ali ne sve), i jela iz drugih nacionalnih kuhinja, čisto iz radoznalosti i promene a i da upoznam kakva je kuhinja drugih naroda.
 8. Ne bi trebalo nikog prisiljavati da jedu ono što ne vole, pa ni decu. Znam da ni ja kao dete nisam volela mnogo što-šta da jedem, ali vremenom sam i to zavolela. Znači, sve u svoje vreme...
 9. Naravno moja majka, ona je znala da tako ukusno  kuva i u svojim osamdesetim godinama, sve mi je bilo slatko kod nje, ali nažalost nju sam izgubila pre nekoliko meseci... 
10. Ne, jer ne volim takvu vrstu brze i  nezdrave hrane koja samo goji a primer za to su amerikanci...
 11. Žito sa šlagom, jer mi je ukusnije i puno vitamina B. Ukus kestena me podseća na krompir a on mi je 
manje ukusan od pšenice...

         Draga Olja, ne znam da li sam položila ispit i da li si zadovoljna mojim odgovorima, ali to je u suštini to. Nisam želela da dugo obrazlažem svaki odgovor.
         I za kraj, samo mali podsetnik šta je sve potrebno našem organizmu za dobro zdravlje.

2 коментара:

  1. Znala sam da ćeš se lepo igrati kao što znaš i lepo i dobro da kuvaš, o čemu svedoči tvoj blog ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti draga Olja, bilo mi je zadovoljstvo da se i ovako malo bolje upoznamo...iskreno, malo više vremena mi je trebalo da ispišem post sa odgovorima, ali mi je ipak veoma drago što si se setila i mene, te me stavila na tvoju listu zadataka, tj. pitanja. Pozdrav!

      Избриши