уторак, 13. новембар 2012.

KARAMEL TORTA

             Moj mlađi unuk je napunio 4 godine i za svoj rođendan je poželeo da mu napravim njegov omiljeni lik, spajdermena. Naravno, ja sam se svojski potrudila da mu ispunim želju i kako-tako spajdermen se našao na torti. Odlučila sam se da to bude torta sa ukusom karamela, neka moja improvizacija...

Potrebno je: 
Za  tri kore:
12 belanaca + 3 cela jaja
15 kašika šećera
30 kašika ml. oraha
3 ravne kašike brašna
             U sud za mućenje stavite 4 belanca i 1 celo jaje, kratko umutite mikserom, pa dodajte 5 kašike šećera. Nastavite sa mućenjem još nekoliko minuta, pa lagano (ne mikserom) umešajte 10 kašika oraha i 1 kašiku brašna. Nemojte da vas buni što smesa izgleda ređe no uobičajeno, jer tako treba. Izlijte smesu u okrugli kalup za pečenje koji ste predhodno obložili papirom za pečenje i pecite koru na 180 st. oko pola sata. (Probajte čačkalicom da li je suva).
Na ovaj način ispecite još dve kore.

Za krem:
12 žumanaca
10 kašike šećera
250 gr margarina
1 kesica pudinga od karamela
4 dl mleka
                U jedan sud umutite žumanca, dodajte puding i oko 1 dl mleka i sve dobro sjedinite. U drugom sudu otopite šećer (karamelizujte), sklonite sa ringle i nalijte ostatak mleka. Vratite na ringlu, dodajtepredhodnu smesu od žumanaca i pudinga i sve zajedno kuvajte na laganoj vatri dok se krem ne zgusne. U prohlađen krem umešajte predhodno penasto umućen margarin. Mikserom sve dobro sjedinite i krem je gotov.
Za prelivanje kora:
2 kesice karamela
3-4 dl mleka
                 Karamele otopite u mleku i time prelijte sve tri kore. Na tacnu za tortu stavite prvu koru, premažite je kremom, stavite drugu koru pa i nju premažite kremom. Preko krema stavite i treću koru, koju možete takođe premazati kremom, ali sam je ja prelila čokoladom, kako bih na tortu stavila spajdermena. Tortu ukrasite po želji.

                       
            Spajdermena sam radila po ideji Minje  .minjina-kuhinjica.com/fondan-i-gum-pasta/figurice-od-fondana/spajdermen-tutorijal/



3 коментара:

  1. Zoro, po smehu tvog unuka vidi se da si uspela sa tortom :)Najvažnije je da je on zadovoljan Sve čestitke za rođos ♥

    ОдговориИзбриши
  2. Zoko,prvo zelim tvom unuku srecan rodjendan i lep zivot:)A tebi bako svaka cast!!!Torta prelepo i socno izgleda na preseku! <3

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala vam na lepim komentarima i lepim željama za rođendan mom unuku...

    ОдговориИзбриши